Smink och kosmetik som inte har testats på djur

Igår kommenterade min kompis om att en produkt var testad på djur, det var nog på skoj men jag tänkte att jag skulle göra ett inlägg om det ädå för jag tycker det är bra med smink som inte är testat på djur. Varje år dör flera djur av att vi människor testar saker på dom det är helt fel så därför är det jätte bra att just köpa smink som inte är testat på djur. Om du vill veta om ditt favoritmärke är testat på djur eller inte brukar det funka att gå in på deras hemsida och sen finns det oftast en flik som heter ''om'' och där brukar det stå om det är testat på djur. Om inte det funkar så går det att mejla till märket och fråga om det är testat på djur eller inte. Om du inte vågar skicka ett mejl själv får du gärna ta kontakt med mig så kan jag kolla upp
det år dig.
 
Här är några av dom vanligaste märkena som inte har testats på djur.
 
The Body Shop: http://www.thebodyshop.se/varderingar/AgainstAnimalTesting.aspx
Urban Decay: http://www.urbandecay.com/
Oriflame: http://se.oriflame.com/
 
 Bild från oriflames hemsida om att det inte är testat på djur
 
 

Vet att det kanske blev ett lite tråkigt inlägg men det kommer nog komma roligare ikväll och jag tyckte att dethär var viktigt


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elinthecoolest.blogg.se

Jag är en tjej på 13-år som bloggar här på elin-the-coolest.blogg.se. Jag vet att namnet är lite sådär men det fanns inga namn som var bra lediga och då blev det såhär :)

RSS 2.0